Hits: 4603

راهنماي ارائه به صورت سخنراني

 مقالات تأييد شده مي بايست در قالب فرمت رايج به صورت فايل پاورپوينتي در حد 5 الي 10 اسلايد، جهت ارائه سخنراني آماده گردد

.

راهنماي ارائه پوستر

 پوسترها با توجه به ميزان فضاي در نظر گرفته شده جهت ارائه، بايد بصورت عمودي و در ابعاد 70*50 سانتيمتر تهيه گردد و مطالب از حاشيه پوستر حداقل 2 سانتي متر فاصله داشته باشد.

استفاده از كل مقاله اصلي در قالب پوستر صحيح نيست بلكه لازم است با بهره گيري از امكانات نرم افزاري و ذوق و سليقه شخصي سعي شود حداقل متن در تركيب با حداكثر تصاوير، گرافيك ها، جداول و نمودارها ارائه گردد.

پوستر بايد داراي عنوان بوده که در بالاي پوستر نوشته شده و اندازه فونت آن بايد به گونه‌‌اي باشد که از فاصله حداقل 5 تا 6 متري به راحتي قابل خواندن باشد.

در زير عنوان، با يک شماره خط کوچکتر نام نويسنده يا نويسندگان و در خط زيرين آن نام دانشگاه يا موسسه محل انجام تحقيق نوشته مي‌شود.

از نوشتن مطالب زياد خودداري شود و در عوض سعي گردد از طرح، تصوير، اشکال و روشهاي ابداعي استفاده تا مطالب پرجاذبه و در مدت کوتاهي به خواننده منتقل شده تا هدف از ارائه مقاله به صورت پوستر تامين گردد.

اجزاي پوستر شامل عنوان، خلاصه مقاله، مقدمه، مواد و روش ها، يافته ها و بحث و نتيجه گيري خواهد بود که لازم است اصول مقاله نويسي در اين قسمت ها نيز رعايت شود.

 عنوان: اين بخش شامل عنوان مقاله، نام نويسندگان و موسسه پژوهشي و شهر مربوطه خواهد بود. عنوان بايستي کوتاه و حتي الامکان تا حداکثر 10 کلمه باشد و کمک بسيار زيادي براي جذب بازديد کننده خواهد کرد. نام کوچک نويسندگان را هم ذکر کنيد. همچنين عنوان بايد از فاصله حداقل 5 يا 6 متري قابل خواندن باشد. براي نوشتن متن عنوان فونت‌هاي زير پيشنهاد مي گردد در عنوان مقاله، حروف با فونت اندازه 70-80 و خوانا به صورت Capitals ,Bold و با فونتهاي Verdana ، Arial ، Helvetica نوشته شوند. فونت Titr ، (Bold) Zar و (Bold) Mitra ( براي متن فارسي مناسب‌تر هستند. نام نويسندگان و موسسه پژوهشي که کار مربوطه در آن انجام شده با فونت اندازه 50-40 نوشته شود (از حروف بزرگ و کوچک استفاده شود).

  تيتر مطالب همچون مقدمه و هدف، مواد و روش‌ها، يافته ها و بحث و نتيجه‌گيري با فونت 30-35 و با حروف بزرگ نوشته شود. شما مي‌توانيد از اعداد براي کمک به ترتيب رعايت مطالب استفاده کنيد.

  خلاصه مقاله: دقيقا همان خلاصه مقاله‌ پذيرفته شده در همايش خواهد بود. متن شما بايد حداقل از فاصله‌ي 2 متري قابل خواندن باشد و حداقل فاصله‌ آن با حاشيه 2 سانتيمتر باشد. متن با فونت 18-24 و حروف بزرگ و کوچک نوشته شود و فاصله خطوط 1.5 باشند. فونت Arial بري نوشتن متن انگليسي استفاده گردد.

مقدمه: سوالات پژوهشي و فرضيه مورد نظر شما مي تواند به صورت جمله يا عبارات موردي بيان شود.

مواد و روش ها: در اين بخش جمعيت مورد مطالعه، حجم نمونه، نمونه‌گيري، مداخلات انجام شده، ابزار مورد استفاده، متغيرهاي اندازه‌ گيري شده و روش‌هاي تجزيه و تحليل اطلاعات مطرح مي‌شود.

يافته ها: دراين بخش پاسخ سوالات پژوهشي مطرح شده بيان مي شود. از مطرح کردن جزئيات ريز و غيرضروري بپرهيزيد.

بحث و نتيجه گيري: بسياري از افراد از اين بخش شروع به مطالعه مي‌کنند و پاراگراف آخر به عنوان بخش "نتيجه گيري" نقش مهمي در تصميم‌گيري افراد براي ادامه‌ي مطالعه خواهد داشت. قابل ذکر است که روش تحقيق نيز به صورت خلاصه ذکر شود.

جداول و نمودارها: تصاوير کمک زيادي به وضوح بيشتر مطلب خواهند کرد. به طور کلي در يک پوستر 20% متن 60% تصاوير گرافيکي و 20% فضاي خالي مطلوب است. فضاي خالي به برجسته کردن مطالب نوشتاري کمک زيادي خواهد کرد. ابعاد تصاوير نبايد از 12 در 18 سانتي متر کوچک تر باشند. يعني حداقل از 1/5 متري بايد قابل ديدن باشند

.